יזם הנדל״ן צדוק שמואלי עם 7 טיפים לבנייה נכונה

Posted by

בניית הבית היא לא עניין של מה בכך. מעורבים בה אנשים רבים, אינספור החלטות וכמובן גם כסף רב. לכל החלטה יש השפעה לא רק כלכלית אלא על החיים בבית ולכן חשוב שנדע לקבל את בכל רגע את ההחלטה הנכונה לנו ולסיטואציה. כדי שנוכל לקבל את התוצאה הטובה ביותר, זו שנהנה ממנה לאורך שנים, נפגשנו עם יזם הנדל״ן צדוק שמואלי וקיבלנו ממנו טיפים שלא תרצו לפספס.

צדוק יזם נדל״ן המתמחה בבתים מיוחדים ומורכבים ברמת השרון, ביצע אינספור פרויקטים מרשימים בעשרות השנים האחרונות. לכל פרויקט מביא שמואלי חשיבה יצירתית שיוצאת מהקופסה ותפיסה שמובילה לניצול מקסימלי של השטח היקר. כל בית מתוכנן באופן אשר מתאים באופן ספציפי לבעליו אך גם למגמות העולמיות האקלימיות כך שהוא משתלם ונעים יותר למגורים. המומחיות שלו היא סיבה מצוינת לאמץ את הטיפים שקיבלנו.

 

טיפ ראשון – חשיבה על הטווח הארוך

״הבית שאנחנו בונים היום ישמש אותנו לעוד שנים רבות ולכן אנחנו צריכים לחשוב על מה נכון לנו היום אך גם בעתיד״ מציין צדוק שמואלי. כדאי לזכור כי החיים שלנו באופן טבעי משתנים והבית שלנו צריך לשרת אותנו ולא להפך. כדאי להגדיר מראש את הציפיות, להתייעץ ולתכנן בית שיהיה מושלם עכשיו אך ישרת אותנו גם בעתיד.

 

טיפ שני – התייחסות לכל פרט בבית

כל פרט בבית חשוב ואנחנו צריכים לחשוב על התמונה הגדולה ועל הפרטים הקטנים. ״מבחינת התקציב כבר מההתחלה כדאי להגדיר היכן נרצה להשקיע יותר ואיפה אנחנו מוכנים לחסוך, אך בכל מקרה חשוב שנסתכל על כל המרכיבים ונזכור שכולם יחד יוצרים את התמונה הגדולה, הבית שאנחנו רוצים לחיות בו״.

 

טיפ שלישי – התחשבות בהתחממות הגלובלית

המילים ״בית חכם״ מתייחסים לרוב לקדמה טכנולוגית אך היום עלינו לחשוב על השינויים הגלובליים ולהבין כיצד הם עשויים להשפיע עלינו. ״תכנון נכון של הבית מוביל לכך שנצרוך פחות אנרגיה. אומר צדוק שמואלי: אנחנו יכולים לחסוך בחימום וקירור בזכות תכנון נכון. אנחנו יכולים לשמור על המבנה לאורך זמן עם חשיבה מקדימה וזה מה שנקרא בית חכם באמת״.

 

טיפ רביעי – הכנסת טכנולוגיה לבית

היום אי אפשר שלא לחשוב על הטכנולוגיה ואיך החיים שלנו יכולים להיות קלים יותר באמצעותה. ״סטנדרט הבניה היום שואף לניצול כל המשאבים שסביבנו ואין כל סיבה שלא נוכל להפעיל את המכשירים השונים מהנייד מרחוק״. אין צורך בפעולות מתוחכמות ויקרות בבניה אלא ביזם שמכיר היטב את הדרישות של היום ושיודע ליישם אותן בצורה המיטבית.

 

טיפ חמישי – מעורבות בכל הפרויקט

״אחד התנאים להצלחת פרויקטים בעולם הבניה הוא המעורבות של היזם. זה לא מספיק רק לתכנן את המבנה, לקבל אישורים ולמצוא את האנשים הנכונים לביצוע. על היזם להיות מעורב, לסייע בקבלת החלטות ולפקח באופן צמוד על הפרויקט.״ רגע לפני שאנחנו יוצאים לדרך עלינו לוודא כי היזם שבחרנו ישקיע בו את כל הזמן הנדרש ויהיה זה שיוודא שכל פעולה מתבצעת על הצד הטוב ביותר.

 

טיפ שישי – ניצול נכון של התקציב

״עמידה בתקציב היא אחת המשימות החשובות של הפרויקט. יותר מדי בונים מוצאים את עצמם חורגים מהתקציב ולמען האמת זו לא צריכה להיות עובדה ואפשר לבנות אחרת״. כבר בתחילת הדרך יש לבחון את התוכניות היטב ולוודא עם היזם שנוכל לקבל את המרב מהתקציב.

 

טיפ שביעי – יצירת קשר עם צדוק שמואלי

שמואלי עוסק למעלה מ-40 שנה בבניה ברמת השרון. לאלו מאיתנו שרוצים לקבל יותר מהבית, לחיות בסביבה שמתאימה להם ושרוצים להיכנס לפרויקט בראש שקט ולדעת שיקבלו בדיוק מה שרצו (ויותר מכך). לפרטים נוספים, ניתן ליצור קשר עם צדוק שמואלי.

כתיבת תגובה